Thursday, July 16, 2009 | By: Dleina

Sarung HP Kulit Babi!!!


Perhatian kepada semua umat Islam, tolong berhati-hati apabila membeli sarung HP kerana byk sarung-sarung HP ini adalah diperbuat dari kulit babi. Periksa sarung HP yang sedang anda guna sekarang sekiranya terdapat 3 titik seperti imej-imej yang dipaparkan!

Saya juga telah mendapat pandangan dari seorang ustaz sekiranya saudara-saudara kita ada yg dah TERguna sarung HP ini dan ini maklumbalas dari beliau:

PARA SAHABAT NABI SEBELUM MEMELUK ISLAM JUGA MENYENTUH NAJIS MUGHALLAZAH INI, TETAPI SETELAH MEMELUK ISLAM TIDAK DISURUH SAMAK KEPADA PERKARA-PERKARA YANG LALI. OLEH ITU TINDAKAN YANG TERBAIK, MULAI SEKARANG JANGAN GUNAKAN BAHAN TERSEBUT DAN PERKARA YANG LEPAS KITA MOHON AMPUN DENGAN ALLAH, KERANA KITA PUN TAK PASTI BERAPA BANYAK BARANG YANG KITA SENTUH, TAK KAN LAH SATU RUMAH KITA KENA SAMAK..









2 comments:

Farish said...

kalau nk komen pasal isu kulit babi ni, sy pun pernah diberi tau yg berus sikat berbulu halus (bulunya bercabang tiga di pangkal, bewarna putih & biasanya berus ni bnyk terdapat dikedai2 gunting rambut) juga merupakan 'produk' babi... jadi hati2 lah.. kalo dikedai gunting rambut, sy pasti akan tgk dulu atau minta saje tukang gunting dryer je utk buang rambut2 yg melekat selepas dipotong...

Dleina said...

erm, tu la pasal farish... org kafir nie diorg skrang guna cara halus utk menjatuhkan umat islam. jadi kita kena hati-hati dan saling mengingat sesama saudara.

Post a Comment

Just 4 u

All info 4 my visitors: